Thursday 22 December 2011

everyday is a new day...

insyaallah.. azam saya di tahun baru nie, tahun 1433.. wah, lambat sungguh saya ni kan.. dah beberapa bulan berlalu baru nak stori mori tentang azam tahun baru.. sebenarnya start dari tahun baru hari tu dah berazam untuk menjadi insan yang lebih baik.. jika selama ni ada yang memandang saya kurang baik, maka saya akan perbaiki diri saya dan sekiranya selama ini ada yang memandang saya baik, maka saya akan memperbaikkan lagi diri saya.. jadi saya perlu tekadkan dalam diri saya yang setiap hari adalah hari yang baru..

saya perlu tekadkan diri saya.. memandangkan saya telah melalui perkara yang amat meruntun hati dan perasaan saya, maka saya kini berada dalam keadaan yang amat sensitif.. saya mudah tersentuh dan mudah terkenangkan peristiwa lama.. maka seharusnya saya tekad kan diri saya untuk menjadikan setiap hari adalah hari yang baru.. agar saya hanya akan memikirkan masa depan tanpa rasa takut..

saya kena tingkatkan lagi keazaman saya nih.. sebab so far ada masanya saya berjaya mengharungi cubaan seharian tapi ada masanya saya terikutkan hati dan perasaan marah dan kecewa saya.. sedangkan saya sebenarnya telah menerima satu perasaan dan penyelesaian yang terbaik untuk diri saya.. perubahan yang lebih baik sedang saya alami..

pada sesiapa yang terbaca (maklumlah sape je yang tahu blog saya ni kan), doakan untuk saya agar saya dapat menekadkan diri saya, menguatkan keazaman saya.. insyaallah..

No comments:

Post a Comment