Sunday 13 November 2011

penat!!!

penat minda.. penat hati.. penat perasaan.. by the way, tahniah ye kepada mereka yang pentingkan diri sendiri hingga merosakkan kehidupan dan perasaan orang lain tu yea.. memang korang semua telah berjaya!!! semoga berjaya hingga ke akhirnya!!! nak aku maafkan? boleh ke korang hilangkan segala perkara tu dari fikiran dan ingatan aku? kalau boleh, aku akan maafkan.. korang nak cakap aku apapun cakaplah.. penting ke apa korang anggap dan cakap tentang aku? selama ni aku baik pun korang sukahati nak rosakkan hidup aku kan.. sebab korang jugak aku jadik macam ni.. takyah lah nak nafikan dan bagi alasan yang aku boleh fikir.. memanglah aku boleh fikir.. tapi korang semua yang 'baik hati' dan 'bijak pandai' dan 'sangat memahami' itu jugak yang rosakkan fikiran aku kan.. pada mereka yang tak jumpa aku jangan ingat aku tak tahu.. korang tak nampak ke hidup aku bahagia? nampak depan mata sendiri apa yg aku buat utk keluarga..how i make suprise..how i help my family..nampak gambar dan profile yg mana aku tak hiddenkan langsung kerana aku bahagia dan sayangkan keluarga aku..jgn cakap yg korang tak tahu apa-apa..mmg korang dah tahu..yang korang sombong sangat kenapa? da nampak tapi masih nak menghancurkan kehidupan orang lain..for me itu dilakukan dengan niat..bukan korang kena tipu dan bukan korang tak tahu dan bukan korang tak nampak.. macam tu kau nak aku maafkan kau?.. sekarang ni pun kalau aku cakap, aku yang akan kena balik.. masih lagi aku kena simpan semua rasa.. dah lah hati aku disakitkan semata utk perasaan orang lain.. sekarang pun aku kena fikir perasaan orang lain jugak?!!!.. sama je kan sebelum dan selepas.. bukan aku lah yang kena berubah.. bukan aku lah yang kena mengubat.. bukan aku yang kena buat sesuatu!!!!!!!.. kalau aku yang kena berubah, haaaa ini lah yang aku akan jadi!!! nak sangat aku yang berubah dan buat something kan!!! apehal plak aku yang nak kena bagi masa?.. tak cukup masa puluh tahun aku bagi?.. nak fedup? berapa lama dah cuba? berapa bulan? berapa tahun? berapa puluh tahun?................. kenapa? sebab terasa? sebab terguris hati? habis hati aku ni apa? kosong? takde nilai? sampaikan aku yang kena berkorban untuk orang lain lagik? nak marah, marahlah.. bukan aku tak pernah kena.. kena marah sebab orang lain pun aku pernah kena..

No comments:

Post a Comment