Wednesday 12 October 2011

cinema

hobi? minat? kegemaran? tak kisahlah yang mana satu.. tapi sememangnya saya suka menonton filem di wayang.. biar pun ceritanya tak berapa nak menarik, tapi saya suka.. namun saya tahu ada batasnya.. bukannya setiap masa dan cerita mesti saya tengok di wayang.. ada ketika saya tak kisah jika hanya menonton di rumah.. tapi sememangnya saya suka ke panggung wayang.. teringat masa belajar dulu kan.. sentiasa menunggu hari rabu.. murah sikit tiket wayang.. sekarang dah kurang dah ke panggung.. yelah, sibuk dengan keluarga.. tapi jangan disangkal kegemaran saya ni yea.. walaupun dah berkeluarga saya masih suka untuk ke wayang.. tak salahkan.. takkan time bercinta jek boleh tengok wayang kan.. wayang ni bukan tempat untuk orang bercinta jek kan.. tak kisahlah sebulan sekali je pun.. setiap orang ada perkara yang mereka suka.. dan tentunya perkara itu tetap memerlukan kita mengeluarkan duit.. so jangan nak cakap dgn saya tentang pembaziran.. sebulan sekali pada hari yang paling rendah.. salah ke?.. salah ke bagi saya yang dah ada family dan anak ni untuk pergi menonton wayang kalau itu dah menjadi kegemaran saya.. bila bercinta tak kisah pun kan, apa jua cerita tetap nak tengok even cerita melayu bodoh padahal sebelum ni paling benci dgn cerita melayu kan.. dan masa tak pernah menjadi ukuran, sentiasa boleh di'adjust' dan diatur segala jadual.. tapi bila dah bekeluarga kenapa mesti ada yang menyangkal dan mempertikaikan?.. yea, saya marah sangat bila ada yang tak memahami dan suka menyangkal tentang kegemaran saya ni.. salah ke saya mengatakan dan menegakkan kegemaran saya.. kita semua ada kegemaran, ada perkara yang kita suka lakukan.. jadi jangan nak pertikaikan kegemaran saya yang satu nie.. tak setuju? tak mengapa.. paling tidak fahamilah..

No comments:

Post a Comment