Friday 7 October 2011

update

lama tak update blog.. walauupun ada banyak stuff yang tinggal nak di publish kan.. tapi kekadang rasa blurrrr sgt.. idea ade.. tapi ada beberapa perkara yang buatkan blog nie sering kali lah tertangguh jek.. tambahan plak ngan gangguan anasir dari luar.. hahaha.. rasa nak ngamuk dgn mereka mereka ini.. tapi, biarlah.. saya tak nak jadi seperti mereka.. konon teraniaya.. tapi dek kerana dendam, meraka lupa yang mereka telah mencipta 'dosa'.. nak sangat orang lain merana.. padahal mereka sendiri sedang meranakan diri mereka.. malas kekadang nak fikirkan sangat.. saya sendiri pun ada berbagai perkara yang nak difikirkan.. bukan saya yang complicatedkan diri saya.. cuma hidup saya kini berkait dengan beberapa perkara.. so saya kenalah fikirkan apa yang terbaik boleh saya lakukan untuk diri saya khususnya.. kalau 'orang lain' begitu pentingkan diri dia dan parents dia di tempat yang tak sepatutnya, kenapa tidak saya juga meletakkan saya di tempat yang sepatutnya.. setelah sekian lama saya mengenepikan diri saya, kini tiba masanya saya mendahulukan diri saya.. setidaknya saya berusaha sendiri membina hidup saya.. bukan hanya menyelit dan mengambil kesempatan dari hidup yang telah terbina hanya untuk menutup kehidupan sendiri.. opppsss, banyak  sangat dah saya berceloteh.. sepatutnya secara basic jek.. tapi niat saya hanya untuk meredakan perasaan.. sekadar luahan.. tak amik kisah pun tak apa.. aduhh.. cukuplah tentang saya.. bukan ke sebenarnya nak cerita ttg blog.. hahaha.. terpesong plak tumpuan saya.. haaa, inilah sebabnya kenapa blog saya tak ter'update'.. kerana seringkali terlari tumpuan saya itu.. saya nak pentingkan diri saya agar saya dapat beri yang terbaik untuk kehidupan saya.. bolehkan kalau mcm tu.. bukannya saya nak pentingkan diri dengan menghancurkan hati dan hidup orang lain.. insyaallah, saya takkan buat begitu.. saya sentiasa berdoa agar diri saya tidak menjadi kehancuran hati dan hidup orang lain.. tapi bukan mudah untuk seseorang yang pernah jatuh untuk bangun berdiri dengan tegap.. bukan mudah untuk menjaga bekas kaca yang telah retak.. apa jua gangguan walaupun hanya sekadar hembusan angin boleh memecahkan bekas itu.. ohhhh tidakkkk... saya terpesong lagi.. hahaha.. sebelum saya kembali terpesong, ada baiknya saya berhenti setakat ini dulu..

No comments:

Post a Comment